Itemnummer: 23002
Vol potentieel
Krachtig lesgeven in diversiteit
Wendelien Vantieghem en Inge van de Putte
Acco - Leuven (2019)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.potentialtoteach.be | po/vo/mbo |
Lesgeven aan een inclusievere groep vraagt van leraren dat zij goed kunnen uitgaan van die (grotere) verschillen tussen leerlingen; wat heeft ieder van die leerlingen nodig om goed tot leren te komen? Er zijn verschillende manieren om daarin als leraar te leren en deskundiger te worden. Ook in de opleidingen tot leraar is het zaak dat studenten hierop worden voorbereid.
In deze rubriek vind je gereedschappen rond thema’s als: voortgezette professionalisering, lerende netwerken, lesson studies en opleiden in de school/samen opleiden.
Itemnummer: 23002
Krachtig lesgeven in diversiteit
Wendelien Vantieghem en Inge van de Putte
Acco - Leuven (2019)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.potentialtoteach.be | po/vo/mbo |
Itemnummer: 23004
De kracht van co-teaching
Ludo Heylen, e.a.
Cego-practicum - Averbode (2017)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
Itemnummer: 23003
Op weg naar volledige team-teaching
Baukje Janse e.a.
Framework Educatieve Dienstverlening - Alphen aan den Rijn (2019)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
Itemnummer: 23005
Een handboek voor professionals binnen en buiten het onderwijs
Anke de Boer, Elke Struyf, Sara Nijs, Simone Doolaard
Acco - Leuven (2022)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
Itemnummer: 23013
Arja Kerpel
website van Wij-Leren (11 februari 2022)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.wij-leren.nl | po/vo/mbo |
Itemnummer: 23014
Jerome Freiberg, Dolf van Veen en Marij Bosdriesz
website klassenmanagement van NCOJ (2016)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.klassenmanagement.ncoj.nl | po/vo/mbo |
Itemnummer: 23015
Soms moet je met zijn tweeën zijn om dingen alleen te kunnen doen!
Floor van Loo en Emiel van Doorn
website PlatformPraktijkontwikkeling WOSO - Utrecht (2017)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download het artikel (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl |
po/vo/mbo |
Itemnummer: 23027
Andreas Köpfer, Justin Powell en Raphael Zahnd (Eds.)
Verlag Barbara Budrich - Berlin/Toronto (2021)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de Duits-/Engelstalige publicatie (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl |
po/vo/mbo/ho |
Itemnummer: 23028
Inclusive responses to diversity through child-teacher dialogue
website Reaching the 'Hard to Reach' - Erasmus+ (2020)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de zes handreikingen (PDF) Inclusive Inquiry Guide: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Preparing students to be Researchers: A Guidance Manual: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Accounts of Developments in the five country networks: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Students’ Voices Toolkit: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Guidance Document for monitoring Teachers’ Thinking and Practices: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Guidance Document for monitoring Students’ Engagement: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Guidance Document for monitoring Students’ Engagement: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Video's: www.reachingthehardtoreach.eu |
po/vo |
Itemnummer: 23029
A strategy for teacher development
Kyriaki (Kiki) Messiou (Ed.)
University of Southampton (2014)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download twee publicaties (PDF) Responding to diversity by engaging with students’ voices - Accounts of Practice: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Responding to diversity by engaging with students’ voices - A Guide: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Introductievideo: www.reachingthehardtoreach.eu |
vo/po |
Itemnummer: 23030
Tony Booth & Mel Ainscow
Centre for Studies on Inclusive Education - Bristol (2011)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de publicatie (versie 2002, Engelstalig, PDF): www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Korte samenvatting (Engelstalig): www.csie.org.uk |
po/vo |
Itemnummer: 23031
Paolo van der Steenhoven en Dolf van Veen
Nederlands Centrum Onderwijs & Jeugdzorg - Amsterdam (2020)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download het rapport (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl | po |
Itemnummer: 23032
Paolo van der Steenhoven en Dolf van Veen
Nederlands Centrum Onderwijs & Jeugdzorg - Amsterdam (2023)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download het rapport (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl | vo/mbo |
Itemnummer: 23033
Scottish Universities Inclusion Group
Scottish Universities Inclusion Group - (2022)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de publicatie (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Meer informatie www.gtcs.org.uk |
po/vo |
Itemnummer: 23034
Andreas Kollias
European Policy Network on School Leadership (EPNoSL) - (2015)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de publicatie (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl |
po/vo |
Itemnummer: 23035
Marij Bosdriesz & Dolf van Veen
Nederlands Centrum Onderwijs & Jeugdzorg - Amsterdam
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.klassenmanagement.ncoj.nl | po/vo |
Itemnummer: 23039
Een handboek voor professionals binnen en buiten het onderwijs
Anke de Boer, Elke Struyf, Sara Nijs en Simone Doolaard
Uitgeverij Acco - Leuven (2022)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.accouitgeverij.nl | po/vo |
Itemnummer: 23042
Addressing Marginalisation in Schools
Kyriaki Messiou
Routledge (2025)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.routledge.com | po/vo |
In deze gereedschapskist vallen onder kopjes van doelgroepen de volgende functies/groepen:
We gebruiken cookies om de website beter te laten werken en te analyseren. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Essentiële cookies worden gebruikt om de website goed te laten werken.
Analytische cookies gebruiken we om statistieken over het gebruik van de website te verzamelen.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com