Itemnummer: 23001
Polyfonie in de klas: een praktijkboek voor inclusie
Annet De Vroey en Kathleen Mortier
Acco - Leuven (2002)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
De bedoeling van inclusiever onderwijs is in eerste instantie dat leerlingen er beter van worden. Dat betekent dat je hen en hun ouders actief moet betrekken bij zowel de planvorming of beleid voor inclusie, als voor de praktijk in de school.
In deze rubriek vind je gereedschappen rond thema’s als: de stem van de leerling, eigenaarschap leerlingen, met een beperking naar school, leerling-leerling-interactie, ouderbetrokkenheid en partnerschap met ouders.
Itemnummer: 23001
Annet De Vroey en Kathleen Mortier
Acco - Leuven (2002)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
Itemnummer: 23002
Krachtig lesgeven in diversiteit
Wendelien Vantieghem en Inge van de Putte
Acco - Leuven (2019)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.potentialtoteach.be | po/vo/mbo |
Itemnummer: 23005
Een handboek voor professionals binnen en buiten het onderwijs
Anke de Boer, Elke Struyf, Sara Nijs, Simone Doolaard
Acco - Leuven (2022)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
Itemnummer: 23008
Vier po-scholen maken werk van inclusief basisonderwijs. Laat je inspireren!
Astrid Greven en Heleen Hartholt
In1school - Defence for Children (2016)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download het artikel (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl | po |
Itemnummer: 23009
Drie vo-scholen maken werk van inclusief voortgezet onderwijs. Laat je inspireren!
Astrid Greven
In1school - Defence for Children (2019)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download het artikel (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl | vo |
Itemnummer: 23010
Inclusie op school
Astrid Greven e.a.
In1school - Defence for Children (2018)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.defenceforchildren.nl | po/vo |
Itemnummer: 23024
Promoting inclusive education and tackling early school leaving
website School Education Gateway
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.schooleducationgateway.eu | po/vo/mbo |
Itemnummer: 23028
Inclusive responses to diversity through child-teacher dialogue
website Reaching the 'Hard to Reach' - Erasmus+ (2020)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de zes handreikingen (PDF) Inclusive Inquiry Guide: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Preparing students to be Researchers: A Guidance Manual: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Accounts of Developments in the five country networks: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Students’ Voices Toolkit: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Guidance Document for monitoring Teachers’ Thinking and Practices: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Guidance Document for monitoring Students’ Engagement: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Guidance Document for monitoring Students’ Engagement: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Video's: www.reachingthehardtoreach.eu |
po/vo |
Itemnummer: 23029
A strategy for teacher development
Kyriaki (Kiki) Messiou (Ed.)
University of Southampton (2014)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download twee publicaties (PDF) Responding to diversity by engaging with students’ voices - Accounts of Practice: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Responding to diversity by engaging with students’ voices - A Guide: www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Introductievideo: www.reachingthehardtoreach.eu |
vo/po |
Itemnummer: 23030
Tony Booth & Mel Ainscow
Centre for Studies on Inclusive Education - Bristol (2011)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de publicatie (versie 2002, Engelstalig, PDF): www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Korte samenvatting (Engelstalig): www.csie.org.uk |
po/vo |
Itemnummer: 23035
Marij Bosdriesz & Dolf van Veen
Nederlands Centrum Onderwijs & Jeugdzorg - Amsterdam
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.klassenmanagement.ncoj.nl | po/vo |
Itemnummer: 23042
Addressing Marginalisation in Schools
Kyriaki Messiou
Routledge (2025)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.routledge.com | po/vo |
In deze gereedschapskist vallen onder kopjes van doelgroepen de volgende functies/groepen:
We gebruiken cookies om de website beter te laten werken en te analyseren. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Essentiële cookies worden gebruikt om de website goed te laten werken.
Analytische cookies gebruiken we om statistieken over het gebruik van de website te verzamelen.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com