Itemnummer: 23003
Uitgaan van Diversiteit Co-Teaching
Op weg naar volledige team-teaching
Baukje Janse e.a.
Framework Educatieve Dienstverlening - Alphen aan den Rijn (2019)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
Goed leiderschap is nodig om samen te kunnen bouwen aan inclusiever onderwijs. Voor inclusiever onderwijs is leiderschap nodig dat een organisatiecultuur en mentaliteit creëert die ruimte biedt aan diversiteit en respect en participatie van iedereen. Dat is een taak voor schoolleiders en bestuurders, maar ook voor alle andere betrokkenen in en om de school.
In deze rubriek vind je gereedschappen rond thema’s als: de rol en taken van schoolleiders, personeelsbeleid, stappenplannen voor bouwen aan inclusie en methodisch werken.
Itemnummer: 23003
Op weg naar volledige team-teaching
Baukje Janse e.a.
Framework Educatieve Dienstverlening - Alphen aan den Rijn (2019)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
po/vo |
Itemnummer: 23012
Massachusetts Department of Elementary and Secondary Education
Massachusetts Department of Elementary and Secondary Education - Malden MA (2017)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de gids (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl |
po/vo/mbo |
Itemnummer: 23020
Self-Assessment Instrument
Stetson & Associates, Inc. (2017)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download het instrument (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl |
po/vo |
Itemnummer: 23030
Tony Booth & Mel Ainscow
Centre for Studies on Inclusive Education - Bristol (2011)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de publicatie (versie 2002, Engelstalig, PDF): www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl Korte samenvatting (Engelstalig): www.csie.org.uk |
po/vo |
Itemnummer: 23034
Andreas Kollias
European Policy Network on School Leadership (EPNoSL) - (2015)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
Download de publicatie (PDF) www.informatiepunt-inclusiefonderwijs.nl |
po/vo |
Itemnummer: 23041
Grip krijgen op de school- en klasdynamiek
Tom Adams en William Buys
LannooCampus (2024)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.lannoocampus.be | po/vo/mbo |
Itemnummer: 23042
Addressing Marginalisation in Schools
Kyriaki Messiou
Routledge (2025)
| thema's | doelgroepen | verder lezen | sector |
|---|---|---|---|
|
|
www.routledge.com | po/vo |
In deze gereedschapskist vallen onder kopjes van doelgroepen de volgende functies/groepen:
We gebruiken cookies om de website beter te laten werken en te analyseren. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Essentiële cookies worden gebruikt om de website goed te laten werken.
Analytische cookies gebruiken we om statistieken over het gebruik van de website te verzamelen.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com